فرمانداری برای گوشه و کنار شهرستان

فرمانداری برای گوشه و کنار شهرستان
| ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

حضور فرماندار به عنوان عالی ترین مقام اجرایی شهرستان در روستاهای مختلف، نشانی دیگر از تدبیر و امید برای نهاوند است.

روستاها جز مناطق کمتر برخورداری هستند که می توان گفت با امکانات موجود هنوز جای کار زیادی دارند، دولت دوازدهم نگاه ویژه ای نسبت به روستائیان و حل مشکلات آنان دارد تا جائیکه این مهم را جز دستور کار مدیران قرار داده است.

از بدو ورود مراد ناصری به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در نهاوند این مهم یکی از اصلی ترین برنامه های وی تلقی شده به طوریکه هفته ای یک روز تحت عنوان روستاگردی همراه با مدیران دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه در بین مردم حضور پیدا کرده و از نزدیک پای درد و دل مردم می نشیند تا بتواند بخشی از مشکلات مردم را چاره کند.

ناصری فرماندار نهاوند طی این برنامه روزهای یکشنبه مدیران را فارغ از هر میز و پست اداری دوشادوش و همراه کرده و هر هفته به تعدادی از روستاهای یک بخش سرکشی می کند. 

امروز بعد از گذشت حدودا ۵ ماه از فرمانداری وی، قرعه به نام بخش زرین دشت و سه روستای زیبا و پرآب لیلان، ولی سیراب و بالاجوب افتاد. 


روستای #لیلان با وجود نزدیک شدن به فصل پائیز به دلیل بهره مندی از نعمت آب همچنان سرسبز است و این موهبت الهی باعث شده مردم این روستا بیشتر به کشت صیفی جات بپردازند. 


لیلان مردمانی نجیب و اصیل دارد که این امروز شاهد این موضوع بودیم. پیرمردی با سیمایی نورانی که گردوغبار کار و زحمت روی صورتش نشسته از وضعیت نامناسب آب شرب، نبود تلفن ثابت، مشکل روشنایی معابر، آسفالت نبودن معابر و نیز از اوضاع نابسامان مدرسه روستا گله داشت. 


مراد ناصری در پاسخ بیان کرد:

‍ که اگر در روستایی کاری انجام گرفته و وعده ای محقق گردیده است مردم خودشان خواسته اند، وقتی استقبال مردم جهت رفع مشکلات در بخشی کم است پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

اگر اهالی روستای لیلان به دنبال اشتغال هستند باید با پیگیری و مطالبه گری از تسهیلات روستایی استفاده نمایند و بدانند بدون پیگیری شورا و دهیار روستا و خود اهالی کاری صورت نخواهد گرفت.

ناصری در ادامه گفت:

با پیگیری فرماندار و از طریق مکاتبه با اداره کل نوسازی مدارس مشکل تعمیر و تجهیز مدرسه روستا برطرف خواهد شد.

 همچنین با همکاری شبکه بهداشت و درمان آب آشامیدنی روستا آزمایش و نمونه گیری شده و در صورت محرز شدن آلودگی، آب وفاضلاب روستایی ملزم به برطرف نمودن آن می باشد.

موضوع روشنایی معابر روستا نیز با همکاری توزیع برق بررسی و در صورت نیاز تامین گردد.

بنیاد مسکن هم موضوع آسفالت معابر این روستا را در دستور کار قرار دهد.

شورا ودهیار روستا با همکاری مخابرات ظرف مدت یک ماه مشکل تلفن روستا را برطرف نمایند.

راهداری نیز شانه سازی راه محور فارسبان_برزول را در دستورکار قرار دهد.


ناصری و هیئت همراه در ادامه بازدید به روستای #ولی_سیراب رفته تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفته و نسبت به حل آنها اقدام کند. 

گفتنی است ولی سیراب نیز همچون لیلان از نعمت آب فراوانی برخوردار است.

بانوان ولی سیرابی که دوشادوش مردان خود تلاش می کنند از مشکلاتشان گفتند. 

از جمله: مشکل کانال دفع آبهای سطحی، نامناسب بودن آب شرب، جابجایی تیرهای برق، و مشکل قنات روستا عمده مشکلات آنان بود. 

مراد ناصری ضمن تاکید بر پیگیری شورا و دهیار برای حل مشکلات روستا و مطالبات مردم گفت: کانال دفع آب های سطحی توسط بنیاد مسکن جداره سازی شود.

آب و فاضلاب روستایی با کمک بخشداری و دهیاری روستا مشکل آب شرب را ظرف مدت ۱۵ روز حل نمایند، اهالی روستا نیز مکلف هستند برای اخذ انشعاب واستفاده از خدمات آب وفاضلاب مراجعه نمایند.

تیرهای برق فشار قوی این روستا با مشارکت دهیاری تا پایان سال جابجا شده و همچنین دهیاری نیز مکلف است ساخت و ساز غیر بومی را تحت کنترل قرار دهد.

لایروبی قنات روستا توسط جهاد کشاورزی انجام گیرد. 


در پایان بازدید امروز کاروان تدبیر و امید به روستای #بالاجوب رسید و مردم زحمت کش این دیار نیز مشکلات خود را در جمعی صمیمی با فرماندار و مسئولین در میان گذاشتند. 

مشکل تلفن ثابت و همراه، نبود آبیاری نوین در بحث کشاورزی، مشکل کانال دفع آبهای سطحی اساسی ترین مسائل و دغدغه مردم روستا بود. 

مراد ناصری فرماندار نهاوند ضمن تشکر از میهمان نوازی مردم روستا بیان کرد:

مشکل ارتباط مخابرات این روستا توسط اداره متبوع ظرف مدت ۱۵ روز برطرف گردد.

کشاورزان از طریق همکاری با دهیاری و شورا برای بهره مندی ازخدمات آبیاری های نوین به جهادکشاورزی مراجعه نمایند.

بنیاد مسکن با مشارکت دهیاری کانال دفع آبهای سطحی این روستا را جداره سازی نماید.

لایروبی قنات داخل روستا نیز توسط جهاد کشاورزی انجام شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

:زمان ۰۴:۲۶

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ