آمادگی بیش از ۲هزار خانواده همدانی برای پذیرایی از زائرین اربعین

آمادگی بیش از ۲هزار خانواده همدانی برای پذیرایی از زائرین اربعین
| ۱۰ مهر ۱۳۹۷


معاون سیاسی امنیتی فرمانداری همدان با بیان اینکه تا کنون بیش از ۲۰۰۰ خانواده همدانی برای پذیرایی از زائرین امام حسین( ع) در اربعین اعلام آمادگی کردند،اظهار داشت: امسال چون سنوات گذشته ایستگاه های صلواتی امداد رسان و اورژانس در مسیر زائران مستقر هستند.

به گزارش *عقیق زرین*علی اصغر ناظری پور در جلسه هماهنگی ستاد اربعین گفت: با سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست با همکاری شهرداری رایزنی و هماهنگی صورت گرفته تا امسال در موکب های خدمت رسان تنظیف محیط را به صورت خودجوش و مردمی انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه سیما و منظر شهری باید هویدا و نماد شور حسینی را در ایام اربعین متجلی کند، عنوان کرد: در ستاد اربعین شهرداری مقرر شده است که ورودی ها و سطح شهر با بنر و المان های خاص ایام اربعین زیبا سازی شود.

 

وی افزود: خدمت رسانی به بیش از ۷۰۰ هزار زائر در سال گذشته اقدام پسندیده و مطلوب از جانب دستگاه های اجرایی و مردم بود که سبب شد همدان در سطح کشور دیده شود.

 

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری همدان با اشاره به اینکه اطلاع رسانی خوبی از عملکرد ستاد اربعین در سال گذشته صورت گرفت، عنوان کرد: تصویر و صدای زائرین در صدا و سیما با هدف اشاعه فرهنگ حسینی در برنامه های مختلف لازم است با توجه و درایت بیشتری به سمع و نظر مردم برسد.

 

ناظری پور با بیان اینکه هر جا نیروی انتظامی باشد امنیت برقرار است گفت: در نقاط پر حادثه قرار است نیروهای انتظامی و راهنمایی و رانندگی مستقر شوند.

 

وی با بیان اینکه امسال ۱۵ روز قبل از اربعین فعالیت موکب های خدمت رسان همدان آغاز می شود تاکید کرد: فعالیت موکب ها امسال تا پنج روز پس از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

 

ناظری پور با بیان اینکه خدمت رسانی در موکب ها به صورت خود جوش و مردمی است، گفت: امسال اصناف و برخی از صنوف از جمله تعمیرگاه و صافکاری خودرو اعلام آمادگی و خدمت رسانی به صورت آنلاین و صلواتی را به زائرین کردند که نشان از محبت قلبی و خونی شیعیان به سید الشهدا و زائرین این امام بزرگوار است.

 

وی همچنین خواستار شناسنامه دار شدن موکب ها برای شناسایی بهتر شد و گفت: لازم است تا با مسئولین موکب ها هماهنگی شود تا افراد فعال در ستادها از عبور و مرور به حریم جاده ها خود داری کنند تا از بروز حوادث جلوگیری کنیم.

 

ناظری پور افزود: با هماهنگی حوزه مقرر شده تا مبلغین برای استقرا در موکب ها برای پاسخگویی به سوالات شرعی به ایستگاه های صلواتی و موکب های ایرانی مستقر در عراق نیز اعزام شوند.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۹۷

:زمان ۱۱:۵۲

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ