اولین ظرفیت نهاوند در حوزه اشتغال، کشاورزی است

اولین ظرفیت نهاوند در حوزه اشتغال، کشاورزی است
| ۱۵ مهر ۱۳۹۷



مراد ناصری فرماندار نهاوند در بیستمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نهاوند که با حضور حیدر نژادیان مدیرکل بانک کشاورزی استان، توصیفیان مدیر کل کار و رفاه اجتماعی و نماینده نهاوند در مجلس برگزار شد بیان کرد:

در حال حاضر ۲۴ طرح اشتغالزا  با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار روی میز بانک کشاورزی نهاوند است.

شرکت صنایع لبنی احسان سپیده با اشتغالزایی ۱۱۰ نفر و۷۰ میلیارد سرمایه در گردش، بدون معوقه و با تولید و صادرات محصول به کشورهای همسایه، بدلیل ضمانت برای شرکت کیمیا پنیر در قهاوند، به مشکل خورده است.

به گزارش عقیق زرین، مراد ناصری بیان کرد: واحد تولیدی زنجیر شده در نهاوند زیاد داریم وقتی به مدیر شرکت های صنعتی استان هم می گوییم، انگلیسی با ما صحبت می کند. شرکت های صنعتی ما در شهرستان نهاوند رها شده است خواهش می کنم همگی کمک کنید. 

کشت و صنعت خزل نهاوند شرکت تولیدی دیگری است با ظرفیت بالا و برند صنعت استان شناخته شده است، با تولید ۵ هزار تن روغن خالص و یک نیروگاه برق که به واحدهای همجوار برق صادر میکند و ۱۲۰ میلیارد تومان گردش مالی، با اشتغالزایی ۱۸۰ نفر در حال فعالیت است، در خواست وام داده که هنوز موفق به اخذ آن نشده است.

باید بگویم نیازمند نگاه ویژه به مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان هستیم. همه کمک کنید اگر کاری نشود ناچاریم کارگروه اشتغال را تعطیل کنیم.

ناصری با بیان اینکه اولین ظرفیت نهاوند در حوزه اشتغال، کشاورزی است گفت: ما معرف نداریم ولی کار معرف ماست. 

ناصری خاطرنشان کرد: دکتر حیدرنژادیان در عین پاکدستی، کشاورزی را در ایلام رونق داد.  


هوشنگ حیدرنژادیان، مدیر شعب بانک کشاورزی استان در کارگروه اشتغال شهرستان نهاوند گفت: 

اگر جلسات و پیگیری های فرماندار نهاوند و هماهنگی مدیران دستگاههای اجرایی نبود، این اعتبارات جذب نمی شد. 

حیدرنژادیان در ادامه گفت: از مدیران عامل شرکت های احسان سپیده و نگین نهاوند برای رفع مشکل موجود در واحدهای تولیدی خود و خروج از بن بست فعلی، با حضور در بانک کشاورزی استان در نشستی دعوت به حضور میکنیم.

وی گفت: تمام تلاشمان بر این است که با همکاری هم گره ای از مشکلات مردم این دیار باز کنیم.


احمد توصیفیان، مدیر کل تعاون کار رفاه اجتماعی استان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نهاوند با اعلام اینکه نهاوند ۲۰ درصد کل اعتبارات تسهیلات روستایی استان را جذب و رتبه اول در عقد قرار داد و پرداخت را به خود اختصاص داده است افزود: ۳۴میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان اعتبار سهم نهاوند از تسهیلات اشتغالزایی استان بوده است، که تاکنون ۲۴ میلیاردو ۱۰۰میلیون تومان آن پرداخت شده است. و در زمینه عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات توسط بانکها نهاوند توانسته رتبه اول استان را به خود اختصاص دهد.


حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند نیز بیان کرد:

نهاوند روزانه با تولید ۵۴۰ تن شیر مهم ترین تولید کننده شیر استان بود اما متاسفانه امروز به زیر ۱۰۰ تن رسیده است و کارخانه های لبنیات نهاوند باید برای تهیه شیر به شهرهای دیگر بروند.

وی گفت: نهاوند دارای ۱۷ کارخانه لبنیات بود اما امروز این تعداد به زیر ۵ تا رسیده است.

بهرام نیا خاطر نشان کرد: متاسفانه نهاوند امروز بیشترین آمار بیکاری استان همدان را دارد.



ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۷

:زمان ۱۲:۰۳

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ