به‌ کارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی در اولویت است

به‌ کارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی در اولویت است
| ۲۱ مهر ۱۳۹۷


به گزارش عقیق زرین، محمدناصر نیک‌بخت شنبه ۲۱ مهر در جلسه قرارگاه اقتصادمقاومتی استان همدان با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، بیان کرد: به‌کارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی در اولویت است و تا کنون ۷ نفر از بانوان به عنوان معاون فرماندار معرفی شده و به‌زودی معاون فرمانداری دو شهرستان از بانوان معرفی می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه تا به امروز ۲۵۰ نفر خانم در رده‌های مختلف مشغول به کار در سازمان‌ها هستند، اظهار کرد: در کشور ما به علت اینکه به بانوان میدان داده نشد و آزموده نیستند واهمه داریم از اینکه به آنها مسئولیت سنگین داده شود اما این‌گونه نیست ما مدیرانی داریم که کارآزموده هستند و خیلی بهتر از هم ردیفان خود عمل کرده‌اند.

 

نیک‌بخت افزود: تصور داریم اگر پستی به بانوان داده شود آنچه که انتظار داریم صورت نمی‌گیرد اما اینگونه نیست چرا که تا الان هر چه آزموده‌ایم، نتیجه آن مثبت بوده است.

 

وی با بیان اینکه نمایندگان استان و دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، قضایی، سپاه و بسیج در توسعه استان نهایت همکاری را دارند، عنوان کرد: اقتصادمقاومتی در شرایط تحریم و حتی بدون تحریم بسیار می‌تواند در توسعه و رونق تولید تأثیرگذار باشد.

 

نیک‌بخت با اشاره به اینکه در استان همدان بخش خصوصی به خوبی به میدان آمده و به دولت کمک کرده است، اظهار کرد: پارک علم و فناوری باید ورود جدی‌تری به حوزه اقتصادمقاومتی داشته و ارتباط بیشتری با بخش خصوصی و صنعت داشته باشد.

 

وی ضمن تشکر از عملکرد رئیس پارک علم و فناوری استان خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری بسیار می‌تواند راهگشا، زمینه‌ساز، تسهیلگر و امیددهنده باشد اما من راضی نیستم و تلاش شما کافی نیست.

 

استاندار همدان با بیان اینکه توصیه می‌کنم مدیران مرتبط به مرکز رشد اصفهان سر بزنند و عملکرد مرکز آن استان را ببینند، ادامه داد: ارتباطات پارک علم و فناوری با صنعت، صاحبان فکر و کسانی که نیاز به حضور در پارک دارند را می‌طلبد.

 

وی اذعان کرد: ما باید بیشتر تلاش کنیم و از حوزه مرکز اعتبار بگیریم، شما تلاش می‌کنید اما نسبت به انتظاری که از پارک دارم راضی نیستم و نسبت به رشدی که مرکز رشد و جایگاه تأثیرگذاری که باید داشته باشد، انتظارم بیشتر است.

 

نیک‌بخت اظهار کرد: اگر توفیقی در استان همدان از سوی دولت و خدمتگذاران دولت نائل شده نتیجه هم‌افزایی و پیشتیبانی همه مسئولان است و همچنین نماینده‌های استان با وجود اینکه از طیف‌های مختلف هستند فارغ از این مسأله در کنار هم برای استان تلاش می‌کنند و در استان مسائل جناحی خود را دخیل نکرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه همدان از امن‌ترین استان‌ها برای سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: اشتغال استان بیشتر در گردشگری، کشاورزی و احیای صنعت است به طوریکه ۳۳ هزار و ۶۰۰ شغل در سال ۹۶ در استان ایجاد شد در حالیکه تعهد استان ۱۹ هزار نفر بود و نرخ بیکاری در استان ۸٫۲ درصد رسیده است و در کنار استان‌های صنعتی جزء سه استان اول کشور هستیم.

 

استاندار همدان افزود: برای ۵۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان ظرفیت‌سنجی شده و ۷۰ مگاوات به بهره‌برداری رسیده و ۲۰۰ مگاوات در دست اقدام است و همه این موارد با سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است و اخیرا هم سرمایه‌گذاران داخلی نیز درخواست سرمایه‌گذاری در این حوزه را داده‌اند.

 

نیک‌بخت ادامه داد: براساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس رتبه کسب‌وکاراستان از ۲۴ به ۱۱ رسید که این نشانه کارهای بزرگی است که در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان انجام شد.

 

وی در ادامه گفت: اولویت توسعه استان گردشگری تعریف شده و ۱۴ هتل در دست اقدام است که ۶ مورد به بهره‌برداری رسیده و مابقی فعالانه در حال ساخت هستند البته هتل هما را تأمین اجتماعی قرار است بسازد که تا کنون نیامده و درخواست دارم این گلایه ما در هیئت دولت مطرح شود.

 

استاندار همدان با بیان اینکه میانگین اجرای آبیاری مدرن در اراضی مستعد کشاورزی در کل کشور ۴۳ درصد و در استان همدان ۸۵ درصد است، یادآور شد: در آبیاری مدرن با پوشش ۸۵ درصد اراضی مستعد در کشور اول هستیم و اصلاح درختان با سرشاخه‌زنی گردوی تویسرکان در برنامه ۳ ساله با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار و افزایش کیفیت و کمیت محصول درخت گردو انجام شده و ادامه دارد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها در استان انجام شده و بیش از ۱۰۵ هکتار جدید در استان احداث شده است، اظهار کرد: ۸۰۰ پروژه برای واگذاری شناسایی شده که ۱۴۳ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی در سال ۹۵ و ۹۶ به استان تکلیف شد تا امروز ۶۱۰ پروژه واگذار شده است.

 

نیک‌بخت با بیان اینکه پساب فاضلاب شهر همدان به نیروگاه داده شد تا ۲۸ چاه نیروگاه آزاد شود و عملکرد نیروگاه به ۱۰۵ درصد رسید، یادآور شد: ۳۰۰ پروژه بهداشت و درمان در استان شروع و زیر یکسال ۱۷۰ پروژه به بهره‌برداری رسید و ۹۵۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های استان با سفر رئیس جمهور به استان اضافه شد.

 

وی در پایان گفت: یک میلیارد و ۴۲۶ هزار تومان تسهیلات تکلیفی از بانک‌ها برای توسعه و اشتغال روستایی و شهری جذب شده و در زمینه اشتغال روستایی همدان به عنوان استان اول شناخته شده است.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۹۷

:زمان ۰۲:۰۸

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ