اجلاس جهانی گردشگری، کرسی ایران‌شناسی در همدان

اجلاس جهانی گردشگری، کرسی ایران‌شناسی در همدان
| ۲۳ مهر ۱۳۹۷



به گزارش عقیق زرین، حسین قراباغی در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا با محوریت هم‌اندیشی و هماهنگی اجلاس جهانی گردشگری با حضور اعضای شورا، معاونان و کارشناسان شهرداری، مدیرعامل و کارشناسان شرکت سیاحتی علیصدر، اظهار کرد: به طور قطع با هم‌افزایی مدیریت شهری در اجلاس میتوانیم یاری‌رسان حوزه گردشگری استان باشیم تا جایگاه همدان و شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی آن، پررنگ‌تر شود.

 

وی افزود: برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی و تقویت صنعت گردشگری همراه با ایجاد زیرساخت‌های ضروری، راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود.

 

قراباغی با بیان اینکه مدیریت شهری برای نمایش ظرفیت‌های شهر همدان هزینه خواهد کرد، گفت: رونق گردشگری به منظور سرمایه‌گذاری در شهر و ایجاد اشتغال برای شهروندان در برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت دغدغه تمامی مسئولان مدیریت شهری است.

 

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به طرح مطالعاتی شهرک درمانی همدان، بیان کرد: طراحی شهرک درمانی با رویکرد توسعه گردشگری سلامت و روانشناسی محیط با هدف طراحی متمرکز کاربری‌های درمانی شهر در یک مکان معین با محیطی مناسب برای بهره‌مندی بیماران و همراهان آنها، نیازهای درمانی افراد جامعه را به نحوی پاسخگو خواهد بود.

 

قراباغی با بیان اینکه متمرکز کردن صنوف به ویژه پزشکان دغدغه چندین سال مسئولان امر است، ادامه داد: با توجه به نیازسنجی‌ها در شهر باید این طرح از مرحله مطالعاتی به مرحله عملیاتی برسد تا از طرفیت‌های سرمایه‌گذاری پزشکان و… در این بخش بهره‌مند شویم که این مهم، مستلزم ایجاد زیرساخت‌های آن و بسترسازی است تا سرمایه گذار هم پای کار بیاید.

 

* اعلام فراخوان ایده برتر شهری در آینده نزدیک

وی همچنین از اعلام فراخوان ایده برتر شهری با محوریت اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری و بهره‌گیری از ایده‌های اجرایی و سازنده شهروندان به منظور ترسیم افق مطالعاتی، عملیاتی و توسعه شهری در آینده نزدیک توسط کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا خبر داد.

 

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا؛ ورودی‌های شهر؛ نورپردازی و رنگ‌آمیزی شهری؛ پروژه‌های مشترک و یکپارچه گردشگری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری؛ بازآفرینی و احیای بافت تاریخی و اماکن خاص گردشگری و توریستی شهر همدان و همچنین شیوه مدرن تبلیغات محیطی، رسانه‌ای و فضای مجازی را از اولویت‌های اساسی فراخوان ایده برتر شهری برشمرد.

 

قراباغی با تأکید بر اینکه رایزنی برای شناسایی باز زنده‌سازی و احیای تمام بناهای تاریخی رها شده در سطح شهر از اولویتهای کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری است، از جمع‌آوری بانک اطلاعاتی اماکن تاریخی شهر همدان خبر داد.

 

وی همچنین با بیان اینکه تمام هم و غم مدیران شهرداری و اعضای شورا شهر همدان حمایت از طرح‌های گردشگری و سرمایه گذاری است، گفت: به همین منظور در دفترچه تعرفه عوارض شهرداری همدان به منظور تشویق شهروندان برای سرمایه‌گذاری در شهر و حفظ بناهای تاریخی، بسته‌های حمایتی دیده شده است؛ بنابراین نباید در خدمت‌رسانی به مردم وقفه‌ای ایجاد شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۷

:زمان ۱۰:۵۳

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ