احتمال خروج آمریکا از برجام

احتمال خروج آمریکا از برجام
| ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت:

🔻 ۲۲اردیبهشت ماه، به احتمال قوی آمریکا از برجام خارج می‌شود و ما باید منتظر متفاوت شدن اوضاع کشور باشیم.

🔻آماده متفاوت شدن فضا هستیم و تدابیر و بودجه‌های لازم را برای روزهای متفاوت با امروز، آماده کرده‌ایم.

🔻 محاصره اقتصادی همچنان وجود دارد و وظیفه ما این است که آن را بشکنیم. از تصمیماتی که از ابتدای دولت کنونی تا کنون تحت عنوان برجام اتخاذ شده تا آخرین روز، با مستندات دفاع می کنم.

🔸قرار است ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تا چند روز دیگر نظر خود در مورد ادامه عضویت ایالات متحده در برجام یا خروج از این توافق را اعلام کند. ترامپ برجام را توافقی بد می‌داند.

تصمیم آمریکا برای خروج از برجام در حالی مدام مطرح می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچ نشانی از فعالیت هسته ای غیرصلح آمیز در ایران ندیده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن می‌گوید: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تمام مدارک مورد ادعا و ارائه‌ شده توسط نتانیاهو مطلع بوده است و پس از ۱۰ سال مطالعه هیچ اثر و مدرکی مبنی بر این که ایران فعالیت‌های مرتبط با برنامه تسلیحات هسته‌ای داشته، مشاهده نکرده است. 

حمید بعیدی نژاد با انتشار پیامی در توئیتر افزود: بر همین اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصمیم گرفت تا در سال ۲۰۱۵ پرونده هسته‌ای ایران را برای همیشه مختومه اعلام کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ