مجوز ۲۳ موسسه تک‌ منظوره مطبوعاتی

مجوز ۲۳ موسسه تک‌ منظوره مطبوعاتی
| ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

هیئت رسیدگی به امور موسسات مطبوعاتی با فعالیت ۲۳ موسسه تک‌منظوره مطبوعاتی موافقت کرد.

به گزارش معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با نخستین جلسه هیئت رسیدگی به امور موسسات مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 97، اعضای این هیئت بر توسعه فعالیت موسسات مطبوعاتی و استفاده از ظرفیت این موسسات در انجام امور صنفی تاکید کرد.

در ادامه این نشست، اعضا تعداد 25 درخواست متقاضی تأسیس موسسه را مطرح و با نظر اعضای هیئت، با 23 مورد آن موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، متقاضیان درخواست فعالیت موسسات مطبوعاتی، می‌توانند از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشوربه نشانی http://www.e-rasaneh.ir/ مراجعه و نسبت به ثبت درخواست و پیگیری آن اقدام کنند.

تمامی مراحل از ابتدای ثبت نام و ارائه مدارک تا آخرین مرحله همراه با پیگیری های آن تا اعلام موفقت یا عدم موافقت به صورت الکترونیکی انجام می شود.

اعضای حقوقی هیئت رسیدگی به امور موسسات مطبوعاتی با ترکیب معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی، مشاور مطبوعاتی و مشاور وزیر و دبیر کمیسیون تأسیس و نظارت بر موسسات فرهنگی تشکیل می دهد.

موسسات فرهنگی و هنری، تشکیلاتی هستند که توسط افرادی که واجد شرایط برای فعالیت در زمینه های فرهنگی و هنری هستند تاسیس و به دو نوع انتفاعی و غیر انتفاعی تقسیم می شوند.

فعالیت های موسسات تک منظوره بر دو دسته عمومی و خاص تقسیم می شود که در هر صورت اینگونه موسسات باید مجوز فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.

به طور کلی فعالیت های عمومی شامل اقداماتی همچون تهیه محصولات فرهنگی و هنری از قبیل نوارهای کاست و فیلم های ویدئویی، محصولات رایانه ای مجاز در زمینه زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، تالیف و ترجمه کتاب و متون به زبان های خارجی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و نشست های ادبی و شعری، مطالعه و تحقیق و اجرای طرح های پژوهشی در رابطه با موضوع فعالیت، شرکت در همایش ها، گردآوری و تدوین مجموعه های مستند درباره مسائل فرهنگی و تاریخی می شود.

همچنین فعالیت های خاص نیز در پنج شاخه اصلی فرهنگی، هنری، سینمایی و سمعی و بصری، مطبوعاتی و تبلیغاتی، آموزشی دسته بندی می شوند که شرح جزئیات بیشتر آن در سایت معاونت مطبوعاتی به نشانی press.farhang.gov.ir قابل مشاهده است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ