قطار گردشگری در همدان

قطار گردشگری در همدان
| ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: نخستین قطار گردشگری غرب کشور روز شنبه هفته آتی با مجموع 320 مسافر و هنرمندان شرکت کننده در جشنواره ملی پویانمایی، به همدان می آید.

فرهاد فرزانه در گفت و گو با ایرنا افزود: این قطار به همراه هنرمندان و عروسک های نمایشی راس ساعت 12:30 با استفاده از ظرفیت راه‌آهن جهت شرکت در جشنواره پویانمایی به همدان وارد می شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم جهت ورود این قطار انجام و مشکلات پیش رو رفع شده است، ادامه داد: تا تکمیل راه آهن استان کمتر از هفت کیلومتر باقی مانده است که آن هم تا چند روز آینده به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: با پیگیری مدیرعامل و نایب رئیس شرکت هواپیمایی ثامن پرواز، یک قرارداد یکساله قطار گردشگری (ریل باس) بر حسب نوع استفاده استان بسته شده است که در صورت برگزاری جشنواره های مختلف این قطار به همدان بیاید.

فرزانه یادآورشد: همشهریان همدانی می توانند پس از ورود این قطار به همدان، در ساعت 2:45 روز شنبه 15اردیبهشت بلیط تهیه کرده و با این قطار به تهران بروند.

فرزانه عنوان کرد: با سازمان رجا هماهنگی های لازم جهت خروج این مسافران با قطار گردشگری در روز 18 اردیبهشت انجام شده است.

به گزارش ایرنا، اتصال ملایر به راه آهن غرب کشور که از سال 1380 آغاز و یک دهه به طول انجامید، در نهایت به طول 90 کیلومتر از سمنگان اراک اجرا شد و این شهرستان را به خطوط ریلی کشور متصل و تحولی چشمگیر در حوزه توسعه ریلی و تردد مسافر و بار در این منطقه از جنوب استان همدان ایجاد کرد.

کاهش میزان بار ترافیکی، افزایش جابجایی بار و مسافر، رونق صنعت، اقتصاد، صادرات و رشد صنعت گردشگری از دستاوردهای تکمیل خط آهن این استان ارزیابی شده است که با اضافه شدن ظرفیت قطارهای گردشگری، این روند شتاب روز افزون می گیرد و بی شک تاثیر بسزایی در میزبانی همدان در برگزاری دو رویداد بزرگ بین المللی در سال 2018 (انتخاب به عنوان پایتخت گردشگری آسیا و میزبانی اجلاس جهانی گردشگری) می تواند داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ