توجه به روستاها بخصوص در بخش شبکه‌های توزیع برق، نگاه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم

توجه به روستاها بخصوص در بخش شبکه‌های توزیع برق، نگاه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم
| ۲۷ آذر ۱۳۹۷

‍ دیدار ناصری فرماندار شهرستان نهاوند با مهندس محمدمهدی شهیدی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، فرماندار نهاوند به همراه مدیر توریع برق شهرستان نهاوند با محمدمهدی شهیدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان دیدار کردند. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این دیدار اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در دولت یازدهم و دوازدهم شاخص انجام شده بخش توجه به روستاها است به ویژه در بخش شبکه‌های توزیع برق که قدمت چندین ساله دارد. 

محمدمهدی شهیدی افزود: از اوایل انقلاب جهاد سازندگی عمدتاً عهده‌دار رسیدگی به وضعیت برق‌رسانی روستاها بود که از اوایل سال 77 این امر به وزارت نیرو محول شد، متاسفانه خلأیی داشتیم که هیچ اعتباری برای بحث اصلاح شبکه‌ها اختصاص داده نمی‌شد. 

وی ادامه داد: تا سال 86 که شرکت‌های توزیع مستقل شدند و زیر مجموعه توانیر قرار گرفتند، بخش اعتباری خاصی برای روستاها لحاظ نشده بود. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: از سال 92 تا 96 ما حدود 20 میلیارد تومان در بخش اصلاح شبکه‌های روستایی در استان هزینه کردیم که سهم نهاوند از این میزان 3.5 میلیارد تومان بوده است که از محل عوارضی بود که ما مصوبه مجلس را داشتیم 50 ریال برای هر کیلووات ساعت که طی سال 97 به 8 درصد انرژی فروش رفته (بدون مشترکین روستایی و کشاوزی) اصلاح شد. 

وی با بیان اینکه علاوه بر اعتبارات عوارض، اعتبارات داخلی نیز برای روستاها پیش‌بینی شده است، بیان داشت: این اعتبارات به طور عمده در بخش اصلاح شبکه‌های برق روستایی است. 

شهیدی با بیان اینکه امید است با اقداماتی که انجام می‌گیرد مشکلات روستاها رفع شود، افزود: نگاه‌ها نگاه مثبتی به کار است که با تداوم اقدامات انجام شده امید است مشکلات روستاها کمتر و شبکه‌ها استاندارد شود. 

وی با بیان اینکه مطالبات ما از مشترکین استان همدان 120 میلیارد تومان است، ادامه داد: از این میزان 30 میلیارد تومان مطالبات ما در بخش روستاها است. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: وصول مطالبات در بخش مناطق شهری 96 درصد و در بخش روستایی حدود 80 درصد است. 

وی تصریح کرد: اگر فرمانداران بحث مطالبات ما را از روستاها تأمین کنند، تلاش می‌کنیم ابتدا در روستاهایی که وصول آنها بالاتر است هزینه کنیم تا مشکلاتی که در ضعف ولتاژ و روشنایی و... وجود دارد به صورت یک برنامه جهادی طی امسال و سال آینده پیگیری و اجرایی شود.

‍ * همکاری شرکت توزیع برق استان همدان در جابجایی تیرهای برق بسیار خوب بود 

فرماندار نهاوند در این دیدار با اشاره به جابجایی تیرهای برق که از مطالبات به‌حق مردم بود که بخشی مردم را نسبت به دولت گله‌مند کرده بود، اظهار داشت: همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این زمینه بسیار خوب بود. 

مراد ناصری با اشاره به روشنایی سراب گیان نیز افزود: از سرچشمه تا شهر حدود 4 کیلومتر بود که تاریکی آن موجب احساس ناامنی و گردشگری را سخت می‌کرد که با کمک شرکت توزیع نیروی برق استان پروژه روشنایی این سراب اجرایی شد. 

وی ادامه داد: همچنان نیازمند همکاری مجموعه توزیع برق برای جابجایی تیرهای برق در روستاها و تأمین روشنایی مسیر گیان و گاماسیاب شهرستان نهاوند هستیم. 

* جذب 100 درصدی اعتبارات شهرستانی توسط مدیریت توزیع برق نهاوند 

مدیر توزیع برق نهاوند نیز در ادامه ضمن تشکر از مساعدت‌های مدیرعامل توزیع برق استان و فرماندار نهاوند اظهار داشت: یک روز در هفته به همراه فرماندار نهاوند روستاگردی را داریم که در این سرکشی‌ها مشکلات روستاها بررسی و پیگیری می‌شود که مصوبات خوب و اجرایی داشته است. 

رضا شیردره با بیان اینکه بیش از 90 درصد مصوبات مربوط به برق انجام شده است، گفت: در بخش تملک و دارایی و شهرستانی نیز از اعتبارات 235 میلیون تومان اعتباربرق شهرستان نهاوند در بخش نفت و گاز بود که 100 درصد جذب شد و یکی از اداراتی که به طور کامل جذب کرد مدیریت توزیع برق بود. 

مدیر توزیع برق نهاوند با اشاره به نصب 93 پایه برق در بخش خزل گفت: مقرر شده 50 میلیون تومان نیز از توازن برای برق نهاوند تخصیص یابد که این اعتبار برای توسعه و اصلاح و بهینه هزینه می‌شود. 

وی با تأکید بر تأمین روشنایی بلوار جدید منتهی به سراب گیان و اصلاح شبکه بافت فرسوده گیان ادامه داد: روستای رزینی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین روستاهای شهرستان نیازمند اصلاح شبکه است که باید زمینی شود و اجرای این پروژه ها نیازمند اعتبار است که امیدواریم با لطف و عنایت مدیریت محترم عامل شرکت  توزیع و حمایت فرماندار محترم شهرستان ، شکل عملیاتی به خود بگیرد .

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۹۷

:زمان ۰۷:۳۹

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ