برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی استان همدان ۱۰ تا ۱۵ بهمن‌ماه

برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی استان همدان ۱۰ تا ۱۵ بهمن‌ماه
| ۱۸ دی ۱۳۹۷

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی در راستای حمایت از کالای ایرانی خبر داد.

به گزارش عقیق زرین، احمد توصیفیان در جلسه کمیته ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی خبر داد و گفت : ۱۰ تا ۱۵ بهمن سال جاری چهارمین نمایشگاه مشاغل خانگی استان همدان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی توانمندی های فعالان حوزه صنایع دستی این استان برشمرد و گفت: در حال حاضر بحث ارتقاء و توانمندسازی بانوان خانه‌دار دارای اهمیت خاصی است تا بتوانندبرای فروش محصولات تولیدی خود به بازار وصل شوند که یکی از این راهها بحث نمایشگاههای مختلف فصلی ومحلی در طول سال است.

وی گفت: توسعه مشاغل خانگی در راستای توسعه اشتغال و کارآفرینی در بیشتر کشورهای دنیا به عنوان یک نیاز اساسی مطرح می‌شود.

توصیفیان گفت: مشاغل خانگی نقش مهمی در احیای برخی هنرها و صنایع دستی خانگی فراموش شده و جایگاه بانوان در اقتصاد خانواده، توسعه تولید داخلی و افزایش روحیه خودباوری در بانوان دارد.

وی در ادامه افزود: کسب مهارت‌های لازم در اشتغال خانگی یک نیاز به‌شمار می‌رود و در این راستا مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزشی می‌توانند در جهت ارائه آموزش‌های لازم برای بهره‌مندی بهتر از این‌گونه مشاغل موثر باشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تأکید بر وابستگی کمتر به وام‌ها و سرمایه‌های دولتی عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید با توجه به نقش اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی، بر فراهم کردن بسترهای لازم جهت ایجاد مشاغل خانگی و نیز کاهش وابستگی‌ها و تلاش برای خودکفایی در زمینه توسعه و پیشرفت و همچنین اهمیت نقش زنان در خانواده به عنوان عاملان پرورش و رشد نیروی کار تأکید بسیار شده است.

وی تصریح کرد : این‌گونه مشاغل فرصتی برای استفاده از ظرفیت تک تک اعضای خانوار به منظور کمک به تامین معیشت، افزایش درآمد، رفع نیاز بنگاه‌های اقتصادی بزرگتر، بهره وری بیشتر از امکانات و ظرفیت منازل مسکونی، افزایش اعتماد به نقس اعضای خانواده، انتقال دانش بومی و ایجاد انگیزه در خانواده‌ها برای فراگیری دانش تولید جهت اشتغالزایی است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۱۸ دی ۱۳۹۷

:زمان ۰۳:۳۱

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ