هنر ماندگاری گردشگران در نهاوند به کار گرفته شود

هنر ماندگاری گردشگران در نهاوند به کار گرفته شود
| ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

نخستین جلسه ستاد خدمات سفر نوروزی شهرستان نهاوند به دعوت رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی با دستور کار پذیرایی بهتر از مسافران نوروزی در سالن شهدای فرمانداری برگزار و بر تلاش برای ماندگاری گردشگران در نهاوند تاکید شد.

فرماندار نهاوند گفت: شهرستان نهاوند با توجه به آب و هوای مساعد در ایام نوروز پذیرای بسیاری از مسافران نوروزی خواهد بود.

به گزارش عقیق زرین، مراد ناصری با اشاره به اینکه نوروز آغازگر فعالیت دستگاه‌های مرتبط با گردشگری شهرستان است، افزود: با توجه به موقعیت شهرستان بهتر است در ورودی هر ۴ نقطه شهری نهاوند ایستگاه‌هایی برای توقف مسافرین نوروزی تدارک دیده‌ شود که در این ایستگاه‌ها خدمات فرهنگی ارائه گردد.

وی با تأکید بر اینکه باید بستری نو برای جذب گردشگران در شهرستان ایجاد کنیم، ادامه داد: هر ۱۰ کمیته عضو ستاد خدمات سفر تا ۲۵ اسفند مهلت‌ دارند تا اقدامات خود را در چهارچوب وظایف تعریف‌شده انجام دهند و اگر مدیری نمی‌تواند همین‌ امروز اعلام کند چرا که میزبانی نوروز آبروی نهلاوند است، و من با آبروی شهرستان و مردم نهاوند بازی نمی‌کنم.


فرماندار بابیان اینکه در حوزه راهنمای گردشگران باید دفترچه راهنمایی جامع تدوین شود تا در بدو ورود مسافرین به شهرستان در اختیار آن‌ها قرار گیرد، گفت: امروز ما نباید به دنبال مقصر باشیم و باید صرفا کار کنیم و از ایده همه استفاده کنیم تا چهره شهرستان هر چه زیباتر شده و بتوانیم به نحو احسن به مردم سایر نقاط کشور معرفی کنیم.

وی با اشاره به نامناسب بودن ورودی برخی روستاهای شهرستان و وجود زباله در مسیر افزود: اگر دهیاری نتواند ورودی و خروجی یک روستا را مرتب و نگهداری کند همین امروز باید عزل شود.


ناصری ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر در هیچ نانوایی در شهر نهاوند اول صبح نان پخت نمی‌ شود که این موضوع به معاون عمرانی ارجاع شده تا بحث زمان شروع پخت نان و همچنین کیفیت نان را بررسی و گزارشی تهیه کند اما لازم است صنعت و معدن در این حوزه ورود پیدا کند.

وی با اشاره به تأکید امام‌ جمعه و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند در خصوص لزوم جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر سطح شهر، گفت: در این راستا اقدامی عاجل با تشکیل جلسات مربوطه انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان نهاوند ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه و خانه معلم پذیرای مسافرین نوروزی در بخش دولتی است، گفت: باید با ایجاد ساز و کاری مناسب گردشگران را در نهاوند اسکان دهیم، و این هنر ماست که در نهاوند برای گردشگران، ماندگاری ایجاد کنیم.

ناصری افزود: در حال حاضر در حوزه سراب گیان اقدامات خوبی در راستای ارتقاء امینت انجام‌شده و تامین روشنایی مسیر دسترسی سراب گیان به طول ۴ کیلومتر و احداث ۲۰۰ سکوی نشیمن از جمله اقداماتی است که انجام‌ شده و روشنایی سایت سراب نیز با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در دست اقدام است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند نیز با بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این اداره در نوروز ۹۷، گفت: شهرستان نهاوند دارای ۲۶۴ اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی است که از این تعداد ۴۵ اثر در سال جاری شناسایی‌ شده‌اند.

محسن جانجان با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۰۴ اثر در فهرست آثار ملی ثبت‌ شده است، گفت: در حوزه ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری متأسفانه تا سال ۱۳۹۴ هیچ‌گونه زیرساختی در سراب‌ها و اماکن هدف گردشگری شهرستان ایجاد نشده بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با اقدامات انجام‌ شده ۳ میلیارد اعتبار ویژه بخش گردشگری برای نهاوند جذب‌ شده است، گفت: از این میزان ۲ میلیارد تومان آن اعتبار ملی است.

جانجان اظهار کرد: شهرستان نهاوند در نوروز سال ۹۷ پذیرای افزون بر ۲۰۰ هزار نفر میهمان نوروزی بود که از این تعداد ۲۰ هزار نفر در شهرستان اسکان داشتند.

وی در پایان گفت: در این ایام نیز بیش از ۱۰۰ مورد بازرسی از اماکن و اصناف انجام‌ شده و خوشبختانه یک مورد شکایت نیز ثبت‌ نشده است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

:زمان ۰۱:۱۵

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ