هیئت اندیشه ورز یک فرصت است، هر مدیری از این فرصت استفاده کرد موفق خواهد بود

هیئت اندیشه ورز یک فرصت است، هر مدیری از این فرصت استفاده کرد موفق خواهد بود
| ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

فرماندار نهاوند:

هیئت اندیشه ورز یک فرصت است، هر مدیری از این فرصت استفاده کرد موفق خواهد بود

اولین جلسه و دیدار رسمی فرماندار نهاوند با اعضا هیئت اندیشه ورز جوان شهرستان در سال ۹۸ به ریاست فرماندار و با حضور جلال وند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، حسن مایلی دبیر هیئت استان، حجت اله یارمحمد دبیر شهرستان های استان، سپهر غفاری دبیر کارگروه فرهنگی استان، اعضا هیئت شهرستان و مسئول امور بانوان فرمانداری برگزار شد. 

در اولین نشست رسمی هیئت اندیشه ورز جوان شهرستان نهاوند، فرماندار نهاوند گفت: ضمن تبریک ایام، باید بگویم سال ۹۷ هر کمبودی بود می گذاریم پای نو پا بودن هیئت.

به گزارش عقیق زرین؛ مراد ناصری افزود: هیئت اندیشه ورز یک فرصت است، هر مدیری از این فرصت استفاده کرد برایش سربلندی خواهد داشت، چرا که بدون هزینه ۲۰ نفر مشاور جوان خوش فکر و پویا به عنوان مشاور در اختیار مدیران است. 

وی ادامه داد: من فرماندار از این فرصت زمانی استفاده می کنم که خروجی آن را در تمام کارهایم داشته باشم. امسال هیئت نهاوند با برنامه و بسیار جدی کارها را پیگیری خواهد نمود. 

ناصری افزود: در بحث سند راهبردی که آقای استاندار تدوین کرده اند، شما بهترین کمک برای ما هستید. 

فرماندار گفت: اعتقاد قلبی به این مجموعه دارم و می دانم ظرفیت بزرگی است و تمام قد از این ظرفیت استفاده خواهم کرد.

دبیر هیئت اندیشه‌ورزان جوان استان همدان در ابتدا از زحمات اعضای اندیشه‌ورزان جوان به‌ ویژه دبیر شهرستان نهاوند و یارمحمد مسئول هماهنگی شهرستان‌ها قدردانی کرده و سپس از حمایت‌های فرماندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نهاوند تشکر ویژه کرده و یادآور شد: هیئت اندیشه‌ورزان جوان از بهمن ماه سال ۱۳۹۶ با ابتکار مهندس سید سعید شاهرخی به استناد بند اول شرح وظایف معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی شکل گرفت و پس از تحکیم هیئت اندیشه‌ورز جوان استان و برگزاری جلسات متعدد در قالب کارگروه‌های تخصصی، هیئت اندیشه‌ورز شهرستان‌ها مطابق شیوه‌نامه اجرایی استان ذیل فرمانداری‌ها آغاز به کار کرد.

حسن مایلی افزود: این هیئت در عمر یکسال و دو ماهه خود مفتخر به برگزاری اولین مجمع عمومی خود با حضور خانم مولاوردی و همچنین برگزاری نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی استان با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور می‌باشد.

وی در ادامه با نگاهی جامعه‌شناختی ابتکار استاندار  را دارای کارکرد پنهان و آشکار توصیف کرده و ادامه داد: ارتقا جایگاه و نقش جوانان استان، آسیب‌شناسی مسائل استان و ارائه ایده‌های نو جهت حل مسائل را کارکرد آشکار هیئت اندیشه‌ورز و ارتقا سرمایه و اعتماد اجتماعی را کارکرد پنهان آن دانست و لازم است جوانان اندیشه‌ورز با رویکردی مسئله محور، ارائه ایده‌های نو و دوری از حواشی در راستای ارتقا سرمایه اجتماعی قدم بردارند.

مایلی در ادامه ساختار، محتوا و کارکرد را از ابعاد سرمایه اجتماعی برشمرد و عوامل نهادی از جمله رفتار سازمان یافته را از عوامل تشکیل دهنده سرمایه اجتماعی برشمرد و یادآور شد: هیئت اندیشه‌ورز جوان به جد در این راستا قدم برداشته است.

دبیر هیئت اندیشه‌ورز جوان استان همدان در ادامه اولویت‌های مسائل کارگروه‌های تخصصی را برشمرد و متذکر شد: هیئت اندیشه‌ورز جوان متشکل از جوانانی با دیدگاه‌های مختلف درصدد نیل به همبستگی ارگانیک و وحدت انسجام یافته در عین تمایزهای اجتماعی اعضای آن است.

وی در انتها اعتماد اجتماعی را هم علت، هم پیامد و هم معلول سرمایه اجتماعی و مهم‌ترین مولفه آن دانست و ضرورت توجه مدیران ارشد استان به افزایش اعتماد اجتماعی به عنوان سنگ‌بنای مشروعیت نظام سیاسی و زیربنای توسعه پایدار  را یادآور شد.

دبیر شهرستان های هیئت اندیشه ورز جوان استان همدان نیز ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی و دبیر هیئت شهرستان نهاوند گفت: انصافا هیئت شهرستان نهاوند از ابتدا منسجم بوده و روند رو به جلویی در پیش گرفته است.

حجت الله یارمحمد افزود: فرماندار، معاون سیاسی و دبیر هیئت تعامل خوبی در ارتباط با استان در جهت پیگیری امور هیئت دارند. 

وی ادامه داد: هیئت نهاوند یکی از هیئت های سرآمد بوده و در برخی موارد حتی از هیئت استان هم پیشی گرفته. امیدواریم با همین روحیه در سال ۹۸ نیز پیگیر باشند چرا که مطمئنا الگویی برای شهرستان های دیگر خواهند بود.

شیما حیدری دبیر هیئت شهرستان نهاوند در خصوص برنامه های سال ۹۷ و نیز برنامه های مصور هیئت در سال ۹۸ بیان کرد:

قرآن کریم در آیه 38 سوره مبارکه شوری استجابت پروردگار عالم، برپا داشتن نماز و انجام کارها با مشورت را از شرایط مومنین برشمرده است. هیئت اندیشه‌ورز جوان با ابتکار استاندار همدان به منظور مشاوره و بهره‌گیری از فکر و نیروی جوان و پویای جامعه تشکیل شد، که این طرح در سفر معاون اول محترم رئیس جمهور به استان همدان مورد استقبال نیز قرار گرفت. 

هیئت اندیشه‌ورز جوان شهرستان نهاوند بر مبنای دستورالعمل‌های ابلاغی از استان تشکیل وتعداد 10 جلسه را جهت هماهنگی و انجام امور برگزار کرد. علاوه بر این کارگروه‌های پنج‌گانه نیز طبق ساختار اعلام شده تشکیل و جلسات آنها نیز به صورت منظم برگزار گردید که شرح و صورتجلسات آنها به استان ارسال شده است. 

از مهمترین اقدامات هیئت اندیشه‌ورز شهرستان نهاوند می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: 

- شرکت در ستاد امور جوانان شهرستان و ارائه پیشنهادات و پیگیری اجرایی شدن آنها توسط اداره ورزش و جوانان نهاوند 

- حضور فعال در کمیته گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 

- ارائه راهکار‌ها و پیشنهادات در کمیته‌ها و کارگروه‌های شهرستانی. 

امروز که نزدیک به یک‌سال از تشکیل هیئت استان می‌گذرد و پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری که در آن جوانان را مخاطب قرار داده بودند، به نظر می‌رسد، برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سال جدید هیئت اندیشه‌ورز جهت حرکت در مسیر پیشرفت ایران اسلامی و تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب ضروری باشد. 

حضرت آیت الـ.. خامنه‌ای، در این بیانیه راه طی‌شده را فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی دانسته و فرمودند: دنباله‌ی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود. 

ایشان همچنین عدم استفاده از ظرفیت‌ها را نقطه ضعف بزرگی دانسته و فرمودند: گفته شده‌ است که ایران از نظر ظرفیّت‌های استفاده‌نشده‌ی طبیعی و انسانی در رتبه‌ی اوّل جهان است. بی‌شک شما جوانان مؤمن و پُرتلاش خواهید توانست این عیب بزرگ را برطرف کنید.  

رهبر معظم انقلاب امید به آینده را کلید همه قفل‌ها دانسته و افزودند: امّا پیش از همه‌چیز، نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفل‌ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت. شما جوانان در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است. 

از این رو هیئت اندیشه‌ورز جوان نهاوند با نگاه به این دستورات و طبق آئین‌نامه‌های موجود در تلاش است تا با همفکری و همراهی جوانان شهرستان نهاوند به عنوان بخشی از کشور عزیزمان ایران، در راستای ایجاد فضای امید در جامعه، بهره‌برداری صحیح از ظرفیت‌های موجود و ارائه راهکار در برون رفت از بحران‌ها اقدام نماید. 

در این راستا، پیشنهاد می‌شود با توجه به ظرفیت‌های موجود و تاکید جناب آقای استاندار بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان جهت رونق اقتصادی، کارگروهی تحت عنوان گردشگری جهت استفاده از ظرفیت‌های فکری و عملی جوانان در این حوزه به هیئت‌های اندیشه‌ورز افزوده شود. 

سال اول هیئت اندیشه‌ورز طی شده و گزارش‌های مربوطه از شهرستان‌ها رسیده، پیشنهاد می‌شود با توجه به گزارش‌های رسیده، اصلاحاتی در آئین‌نامه‌های مربوطه جهت پویاتر شدن هیئت‌ها، لحاظ شده و از سوی استان ابلاغ شود. 

در پایان جا دارد از حسن نظر مدیران استان از مدیریت ارشد تا مدیران شهرستانی به جوانان که منجر به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز شده، کمال تشکر را داشته باشم.


همچنین گفتنی است در این نشست دبیران کارگروه های ۵ گانه شهرستان نهاوند به بیان گزارش کار ۶ ماهه کارگروه های خود پرداختند. 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ