جشنواره فرش، فرصتی برای رونق تولید

جشنواره فرش، فرصتی برای رونق تولید
| ۲۳ خرداد ۱۳۹۸


جلسه هماهنگی جشنواره فرش نهاوند با حضور رئیس و کارشناسان اداره فرش استان همدان، در سالن جلسات اداره صنعت، معدن، تجارت شهرستان نهاوند برگزار شد.

به گزارش عقیق زرین، رئیس اداره فرش استان همدان گفت: هدف از برگزاری جشنواره فرش در شهرستان ها، معرفی فرصت ها و قابلیت های فرش هر شهرستان است که اولین جشنواره امسال در نهاوند برگزار خواهد شد.

محمود خزندی افزود: جشنواره ها به منظور رونق تولید فرش دستباف در راستای اقتصاد مقاومتی برگزار و هدف آنها به طور کلی ارج نهادن به جایگاه قالیبافان است.

وی ادامه داد: فرش نهاوند با طرح های مختلفی که به نام نهاوند ثبت شده است، می تواند مسیر شکوفاتری را در پیش داشته باشد و همین توجه بیشتر به این حوزه را می طلبد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند ضمن تشکر از تشکیل جلسه گفت: در نهاوند هماهنگی های لازم بین دستگاه ها برای برگزاری جشنواره ای در شان شهرستان و استان وجود دارد و امیدواریم بتوانیم جشنواره را فراتر از سطح استانی برگزار کنیم.

بیژن ترابیان افزود: برنامه‌ریزی های اولیه، طراحی نشان و پوستر و برآورد هزینه های انجام شده و در مرحله نهایی قرار داریم.

وی همچنین به ظرفیت های موجود در شهرستان اشاره کرده و ادامه داد: این جشنواره می تواند علاوه بر معرفی بیشتر فرش دستباف نهاوند به محلی برای ارتباط تجار و قالیبافان تبدیل شود.

در ادامه جلسه قالیبافان، پشتیبانان فرش و رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

مقرر شد جشنواره در دو بخش نمایشگاه و جشنواره طی سه روز برگزار شود و زمان قطعی و برنامه‌های نهایی آن در جلسه آتی که در همدان برگزار می شود، مشخص گردد.

در ادامه نیز از مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی (ره) که محل پیشنهادی برگزاری جشنواره است بازدید به عمل آمده و فضا و امکانات مورد تایید قرار گرفت.



ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

:زمان ۱۱:۴۳

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ