همایش جایگاه زن در تمدن ایران و اسلام به همت بنیاد ایران‌شناسی برگزار می‌شود

همایش جایگاه زن در تمدن ایران و اسلام به همت بنیاد ایران‌شناسی برگزار می‌شود
| ۲۴ آذر ۱۳۹۸

همایش بین‌المللی «جایگاه زن در تمدن ایران و اسلام» به همت بنیاد ایران‌شناسی و با همکاری کمیسیون ملی یونسکو-ایران، پنجم و ششم اسفندماه ۱۳۹۸ در بنیاد ایران‌شناسی برگزار می‌شود.

به گزارش عقیق زرین، رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به جایگاه زن در دین مبین اسلام که نمونه اعلی آن حضرت فاطمه زهرا (س) می‌باشد و همچنین اهمیت نقش مقام زن در تاریخ ایران باستان، بنیاد ایران‌شناسی تصمیم دارد برای برجسته‌سازی جایگاه زن، اولین همایش بین‌المللی را جهت مناظره و مطالعه تطبیقی درخصوص نگاه به جایگاه زن، چه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و چه در خانه و خانواده، با حضور اساتید و فرهیختگان و نمایندگان انجمن‌های مطالعات زنان جهان، برگزار نماید.

محمدرضا عطایی افزود: هدف از این همایش ایجاد فضای هم‌اندیشی و همگرایی میان متخصصین و نظریه‌پردازان این حوزه، چه در دنیای اساطیر باستانی ایران و چه در میان کارشناسان غربی است. این تعامل قطعاً منجر به هم‌افزایی و هم‌اندیشی میان متخصصین این حوزه خواهد شد و دستاوردهای پویای مطالعاتی این همایش می‌تواند منجر به شناسایی مشکلات و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی زنان در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شده و همچنین باعث بهبود وضعیت زنان چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی شود.

وی ادامه داد: این همایش در سه محور جایگاه زن در آفرینش و تکوین، نقش زنان در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی، زنان و مطالعات آینده پژوهی در عرصه علم و فناوری، در کشورهای اسلامی و کشورهای غربی برگزار می‌شود و مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۱۵ دی‌ماه و آخرین مهلت ارسال مقاله تا ۱۵ بهمن‌ماه می‌باشد.

عطایی گفت: ثبت نام در همایش آزاد و رایگان بوده و مطابق با مشخصات افراد ثبت نام شده، گواهینامه حضور در همایش صادر خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه همایش با شماره ۸۸۶۰۸۷۷۹-۰۲۱ تماس گرفته یا با رایانامه «of.pr@iranology.ir» مکاتبه نموده و برای ثبت‌نام به سایت بنیاد ایران‌شناسی به نشانی «www.iranology.ir» مراجعه نمایند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۲۴ آذر ۱۳۹۸

:زمان ۰۸:۲۶

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ