فرماندار نهاوند: رسانه و انتقاد سازنده نقطه قوت است

فرماندار نهاوند: رسانه و انتقاد سازنده نقطه قوت است
| ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

گروه مصاحبه عقیق ایران- هر انتصاب جدیدی با سئوالات متعددی در ذهن مردم همراه می شود و مهمترین پل برقراری ارتباط بین سئوالات مردم و برنامه های مسئولین، رسانه ها هستند، از این رو مصاحبه ای اختصاصی با مراد ناصری که کمتر از دو هفته است سکان هدایت فرمانداری نهاوند را به دست گرفته ترتیب دادیم، تا در آن از دغدغه های مردم و برنامه های او صحبت کنیم. وی خود برگ افتخار کاری اش را نوکری در دستگاه امام حسین دانسته و می گوید: افتخار می کنم در دولت تدبیر و امید که بنده نماینده آن در شهرستان مهران بودم طی چهار سال به اندازه ی ۱۴ سال زیرساخت های اربعین را آماده کردم.

 گفته اید دغدغه اصلی من اشتغال نهاوند است، با توجه به اینکه بحث صنعت از مهمترین بخش های اشتغال است برای این حوزه چه برنامه هایی دارید؟

- اولویت اول من اجرای برنامه‌های دولت است که اشتغال در آن جایگاه مهمی دارد. شهرستان نهاوند سرزمین چهار فصلی است که در همه بخش ها ظرفیت دارد. یکی از این ظرفیت‌ها در کنار کشاورزی و گردشگری، صنعت می باشد.

برخی می گویند که کشاورزی در نهاوند بهتر از صنعت جواب می‌دهد، ولی من می‌گویم نه، صنعت در نهاوند از حوزه های دیگر موفق تر بود و نتایج بهتری خواهد داشت. چراکه شهرستانی که متصل به سه استان همدان، کرمانشاه و لرستان می باشد سرمایه گذار در آن دچار سردرگمی نمی‌شود و دغدغه دسترسی به بازار را نخواهد داشت. البته باید این چشم انداز را داشته باشیم که نه تنها استان های اطراف را پوشش داده بلکه صادرات را نیز پررنگ کنیم.


شهرک صنعتی و بیشتر کارخانه های نهاوند در حالت تعطیل یا نیمه تعطیل به سر می برند، شرکت تولیدی لوازم خانگی گروس، شرکت نوچین، شیک فرش، سمند موتور و بسیاری موارد دیگر تعطیل شده اند، برای فعال شدن این شرکت ها چه اقداماتی در دست دارید؟

- طی بازدیدی که از واحدهای تولیدی داشتم باید بگویم کارهای خوبی انجام گرفته، قرار نیست ما گذشته را له کنیم. همکاران بنده کارها را خوب دنبال کردند. منتها ظرفیت به اندازه فرصت ها نست. به طور نمونه بسیاری از واحدهای تولیدی، فعال هستند، ولی با حداقل ظرفیت.

برخی از این واحدها مشکلاتی دارند که به امید خدا طی هفته آینده با فعال کردن کارگروه تسهیل به بررسی این مشکلات خواهیم پرداخت. بعضی از واحدها هم مشکلات اساسی دارند اما از آنجایی که آقای استاندار پشتیبان ماست، با کمک و مساعدت ایشان مشکلات را رفع خواهیم کرد. حتی اگر به پیگیری خارج از استان نیاز باشد، دریغ نخواهیم کرد. اگر خدا توفیق دهد و مردم هم کمک کنند می توانیم تعداد زیادی از بیکاران جویای کار را در همین ظرفیت های خالی شهرستان مشغول به کار کنیم.


با عنایت به وضعیت صنایع موجود چه برنامه ای برای صنایع جدید دارید که به این سرنوشت دچار نشوند؟

- صنایع کوچک و مشاغل خانگی هم برای من خیلی مهم هستند و آنها را نیز دنبال خواهم کرد. کارهایی که همکارانمان در گذشته زحمت کشیدند و وقت گذاشتند را ادامه خواهیم داد. ما باید بپذیریم وضعیت بیکاری در شهرستان بر اساس اعداد و رقم هایی که اداره کار به ما داده، علامت خوبی از خود نشان نمی دهند و ما هم از وضع موجود راضی نیستیم و امیدواریم بتوانیم نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.


نهاوند تعداد زیادی پروژه ناتمام دارد که بلاتکلیف رها شده اند تا آنجا که مردم نهاوند را شهر پروژه های ناتمام می نامند برای تکمیل آنها چه برنامه ای دارید؟ 

- من نمی‌گویم معجزه می کنم ولی تمام تلاشم را در جهت رفع مشکلات شهر خواهم کرد. اولین کار شناسایی پروژه ها و کارهای تولیدی است و در ماه بعدی با این شناخت کارها را دنبال خواهم کرد. خدا را شکر اوضاع واحدهای تولیدی و پروژه‌ها طوری نیست که بگوییم دیگر نفس ندارند، بلکه می‌توانیم نفس و انرژی به آنها بدهیم و کم‌کم همگی را فعال کنیم.


با توجه به اینکه نهاوند قابلیت ها و جاذبه های گردشگری متعددی دارد و حجم بالای درآمد و اشتغال این حوزه برای گردشگری نهاوند چه برنامه هایی دارید؟ 

گردشگری در نهاوند خودش یک قطب می باشد. شهرستان از گردشگری طبیعی گرفته تا تاریخی و مذهبی (بخش عظیمی از زائرین عتبات از نهاوند تردد می کنند) دارای ظرفیت های متعدد می باشد. این ظرفیت ها فرصت های مناسبی است و باید از آنها استفاده کرد.

در حوزه گردشگری طبیعی هم از سراب‌های سرسبز گرفته که وقتی به آنها نگاه می کنیم واقعاً حرف برای گفتن دارند تا طبیعت بکر دست نخورده و جنگل های زیبا هرکدام خود فرصت بزرگی هستند. همچنین آب و هوای بسیار خوبی که نهاوند دارد باید بگویم این همه موقعیت و ظرفیت جای کار زیادی دارد و امیدوارم بتوانیم هرچه زودتر در این امر کارهای قابل توجهی انجام دهیم.


چه انتظاری از رسانه ها دارید؟

من همیشه رسانه‌ها و انتقادات منصفانه را نقطه ی قوت خود می دانم، بسیاری از دستور کارهایم را از رسانه‌ها می‌گیرم چون اعتقادم این است گاهی شلوغی و حجم زیاد کار ممکن است باعث شود مسائلی از چشم مسئولین بیفتند، حتی ایرادات کار خودمان را ممکن است نبینیم.

حرف من این است انتقاد نقطه قوت مدیر است اما اول منصفانه باشد، دوم اگر نقد شد پیشنهاد اصلاح آن هم مطرح شود.

از یک مدیر به همان اندازه ای می توان انتظار داشت که مردم کمکم کنند، وقتی همه مخالف باشند و مردم کمک ندهند هیچ کس نمی تواند معجزه کند، من یک توان و داشته‌های دارم و اگر شما، مردم و همه کسانی که دغدغه خدمت دارند کمک دهند من هم خواهم توانست بخشی از مطالبات شما را برطرف و تامین کنم.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ