جشنواره‌های گردشگری محور توسعه

جشنواره‌های گردشگری محور توسعه
| ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس بابیان اینکه در جهان امروز گردشگری به‌عنوان یک صنعت در نظر گرفته می‌شود، آن‌هم صنعتی درآمدزا و اشتغال آفرین که در رتبه‌بندی جهانی مرتبه چهارم را از آن خودکرده است، افزود: بسیاری از کارشناسان معتقدند گردشگری پاک‌ترین صنعت درآمدزاست که نه‌تنها منابعی را به مصرف نمی‌رساند، بلکه با نزدیک کردن انسان‌ها به هم، جهان را جای بهتری برای زندگی می‌سازد.

محمدرضا عطایی گفت: گردشگری مذهبی، تاریخی، طبیعی و مردم‌شناسی انواع مهم گردشگری محسوب می‌شوند که بیشترین حجم گردشگر را به خود اختصاص داده‌اند و هر منطقه‌ای که یکی از این موارد را دارد توانسته از صنعت گردشگری در مسیر توسعه پایدار خود استفاده کند.

عطایی با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند به دلیل قرار گرفتن در اقلیم خاص طبیعی و تاریخی قابلیت‌های گردشگری منحصربه‌فردی را در چهار نوع مهم آن دارد، عنوان کرد: طبیعت بکر، سراب‌های پر آب و زیبا، مناطق باستانی و تاریخی، تنوع قومیتی و اماکن مذهبی متعدد هرکدام خود به‌تنهایی برای ایجاد یک صنعت گردشگری کافی است.

وی ادامه داد: متأسفانه تاکنون در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای گردشگری در نهاوند اقدام قابل توجهی انجام‌نشده و باوجود همه این قابلیت‌ها، نه درآمدی قابل‌قبول و نه اشتغال درخور توجهی از این حوزه برای شهرستان حاصل شده است.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس بابیان اینکه در جهان امروز برای ایجاد توسعه پایدار در هر حوزه نیاز به پژوهش و اقدام عملی است و مبحث گردشگری نهاوند نیز از این قاعده مستثنا نیست، اظهار کرد: به‌منظور جمع‌آوری دستاوردهای پژوهشی و علمی تاکنون همایش گیان، شصت قرن تمدن و آبادانی و همایش ملی و تخصصی گردشگری نهاوند با همکاری بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس انجام‌شده که گرچه کافی نیست اما آغاز راه است.

وی با تأکید بر اینکه در بحث عملی، اقدامات بهتر است بر مبنای پژوهش‌های انجام‌شده صورت پذیرد تا نتایج بهتری به دست آید، عنوان کرد: معرفی قابلیت‌های گردشگری شهرستان در قالب کتاب، بروشور، فیلم‌های مستند، برنامه‌های تلویزیونی، رسانه‌های مختلف از قبیل مکتوب، دیجیتال و تصویری، نقش قابل‌توجهی در شکل‌گیری صنعت گردشگری در نهاوند دارد.

عطایی یکی دیگر از برنامه‌هایی که می‌تواند در معرفی جاذبه‌های گردشگری نهاوند مؤثر باشد را برگزاری جشنواره‌های گردشگری در مناسبت‌های مختلف عنوان کرد و گفت: نمونه آن مراسم نوروزگاه در سال‌های ۹۶ و ۹۷ است که استقبال قابل‌توجه مردمی از آن‌ها نیز تائید قدرت نفوذ این قبیل برنامه‌هاست.

وی با اشاره به ضرورت تداوم این جشنواره‌ها در مناسبت‌های مختلف، افزود: به همین منظور طرح ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره‌های گردشگری شهرستان نهاوند با موافقت فرماندار نهاوند در حال پیگیری است و در تابستان اجرایی خواهد شد./مهر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ