تشکیل کمیته رفع موانع ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان

تشکیل کمیته رفع موانع ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان
| ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش عقیق زرین، استاندار همدان در جلسه با دکتر محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در راستای رفع موانع ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان تشکیل شد، گفت: شهرداری با تلاش جدی و پیگیری‌های مستمر، از  تردد خودر‌وها در بخش‌هایی از پیاده‌راه منتهی به تپه هگمتانه ممانعت کرد و این اقدام جای تقدیر دارد. 
علیرضا قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: کمیته رفع موانع ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان با ترکیب استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، فرماندار همدان، میراث فرهنگی و گردشگری استان، شهردار همدان و دستگاه‌های خدمات‌رسان و اتاق اصناف تشکیل می‌شود. 
وی با بیان اینکه جلسات کمیته رفع موانع ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان، باید به طور مستمر تشکیل شود، افزود: اعضای کمیته، باید در محل تپه هگمتانه و اطراف آن حضور یافته و به صورت میدانی برای هر مغازه‌ و پلاک، اصلاحات لازم را انجام دهند.
استاندار همدان با اشاره به اینکه همکاری اصناف و بهره‌برداران در راستای ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان، ضروری است، گفت: ظواهر و ضوابط در کلیه مغازه‌های در مسیر منظر تاریخی هگمتانه تا همدان به صورت منظم و تعریف شده تدوین شود.
قاسمی‌فرزاد افزود: کسبه و بازاریان اطراف محدوده منظر  تاریخی هگمتانه تا همدان، در راستای حفظ معماری سنتی آن تلاش کنند.
استاندار همدان با بیان اینکه از ظرفیت ثبت ملی و جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان می‌توان در راستای ارائه و عرضه صنایع دستی و محصولات مختلف استان استفاده کرد، گفت: ساخت و ساز و تغییرات در مغازه‌های اطراف منظر تاریخی هگمتانه تا همدان نباید با سبک گردشگری منافات داشته باشد.
وی تاکید کرد: با همکاری کارشناسان و متخصصان امر، طرح‌های خوبی در راستای گسترش و تقویت حوزه گردشگری غار علیصدر و محیط پیرامونی آن، تهیه و تدوین خواهد شد. 
وی گفت: با توجه به رونق گردشگری استان از ایام نوروز تاکنون، ضرورت دارد تا زیرساخت‌های گردشگری استان را تقویت کنیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ