کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد

کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد
| ۵ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش عقیق زرین؛ دولومیت کلسینه نهاوند صبح امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امام جمعه نهاوند، نماینده مردم نهاوند در مجلس، فرماندار، معاون امور اقتصادی استاندار همدان، معاونین فرماندار و مدیران افتتاح گردید. این واحد با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان و تولید سالیانه ۳۳ هزارتن محصول ضمن تامین بخشی از نیاز شرکت فرآورده‌های نسوز ایران به دولومیت کلسینه، امکان عرضه محصولات تولیدی به بازارهای ملی و منطقه ای از جمله همسایگان غربی، عراق و ترکیه را فراهم می آورد.

این مجموعه بعنوان یکی از بهترین معادن دولومیت کشور در شهرستان نهاوند نیز به تملک کارخانه نسوز ایران درآمده که با ذخیره بالای خود امکان تامین مواد اولیه این کارخانه را برای سال‌های طولانی فراهم می کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در آئین افتتاحیه کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند خاطرنشان کرد: ۹۰درصد مردم ایران مستحق دریافت یارانه هستند.

حجت‌الله عبدالملکی با بیان اینکه امانت دار مردم هستیم، گفت: این مهم در عرصه های مختلف از جمله عرصه اموال مردم، مدیریت‌ شرکت ها و رفع فقر که از جلوه ها و وظایف مهم وزارتخانه است، می‌باشد.

وی با تاکید براینکه مدیریت سالم و کارآمد اولویت است، افزود: تیم فساد ستیزی با جدیت در حال پیگیری و رسیدگی است. 

وزیر تعاون گفت: دو گروه یارانه نگرفتند که پیش از این هم مبلغی دریافت نکرده‌اند، سایت باز شده و این افراد می توانند ثبت نام نمایند.

معاون امور اقتصادی استاندار در آئین افتتاحیه کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند گفت: از نماینده شهرستان جهت حمایت‌ها و تلاش‌هایی که در مسیر توسعه استان اجرا کرده اند، قدردانی می‌کنم.

پورمجاهد ضمن تبریک و آرزوی توفیق برای فرماندار نهاوند، گفت: با توجه به بومی بودن، ماموریت و روزهای سختی پیش‌رو خواهند داشت، ولی این مهم با همراهی مدیران استانی در راستای توسعه نهاوند میسر خواهد شد. 

وی با بیان اینکه طرح هایی از جمله فرآوری دولومیت و طرح های مشابه در استان در نظر داریم، افزود: استان همدان ظرفیت ۲۳ هزارو ۵۰۰ نفر برای اشغال پذیرفته است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاحیه کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند گفت: یقین دارم خیر افتتاح پروژه دولومیت را اگر رهبری بشنوند خرسند خواهند شد.

وی افزود: مجموعه معدنی شستا در راستای حمایت از پروژه‌های عمرانی سیستم فرآوری و تولید را توسعه خواهند داد. 

وی با بیان اینکه علوفه ۵ استان از نهاوند تامین می شود، گفت: انتظار می‌رود پروژه گاوداری شستا هم راه اندازی و رفع موانع موجود میسر گردد.

وی افزود: تعدادی از واحدهای لبنیاتی تعطیل و برخی هم با حداقل ظرفیت فعالیت دارند، از همین حیث انتظار می رود با افتتاح پروژه گاوداری به فعال شدن واحدهای مرتبط نهایت حمایت را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: خطاب به وزیر کار می گویم، نهاوند بالاترین نرخ بیکاری را دارد به همین جهت انتظار می رود در جهت تقویت زیر ساخت‌ها برای ایجاد پروژه‌های اشتغالزا نهایت تعامل را داشته باشید.

علیرضا شهبازی در خاتمه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار تحت بیمه تامین اجتماعی در نهاوند داریم، گفت: ولی متاسفانه فاقد مجموعه فرهنگی ورزشی در این شهرستان‌ هستیم.

مدیر عامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در آئین افتتاحیه کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند گفت: شروع پروژه فروردین۱۴۰۰ و اتمام اجرای آن در پایان فروردین ۱۴۰۱ انجام گرفت.

تدین افزود: تولید ۳۰هزار تن دولومیت کلسینه با آخرین تکنولوژی ‌و اتوماسیون و عنوان بهترین عامل انتقال انرژی به استان است.

مدیرعامل شرکت صدر تامین در آئین افتتاحیه کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند خاطرنشان کرد: فرآورده های معدنی محور اقتدار و توسعه اقتصادی کشور می‌باشد.

وی گفت: در صدر تامین پتانسیل های بالایی با داشتن بزرگترین معادن طلا داریم.

نادری با بیان اینکه معدن دولومیت استان با ۴۵درصد و با حداکثر خلوص است که فرآورده های بسیاری با هدف تکمیل زنجیره ارزشی دارد، گفت: عناصر پلی متال و آهن بسیار قابل توجهی هم در این حوزه وجود دارد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۵ خرداد ۱۴۰۱

:زمان ۰۶:۴۲

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ