رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند؛ میزان نوسازی مسکن روستایی شهرستان نهاوند ۸۰ درصد است که در سطح کشور، استان و شهرستان حائز رتبه اول می‌باشد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند؛  میزان نوسازی مسکن روستایی شهرستان نهاوند ۸۰ درصد است که در سطح کشور، استان و شهرستان حائز رتبه اول می‌باشد.
| ۹ شهریور ۱۴۰۱

به گزارش عقیق، علیرضا نثاری رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه شهرستان نهاوند با ۱۶۹ روستای دارای سکنه، در قالب ۲۳۴۵۰ خانوار و ۲۶۳۷۱ واحد مسکونی و جمعیت روستایی بالغ بر ۸۷۰۰۰ نفر بوده و همه ۱۶۹ روستای این شهرستان تعیین محدوده شده است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های فعالیت‌های بنیاد مسکن شهرستان در روستاها شامل تهیه و اجرای طرح‌های هادی، نوسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی و همچنین شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر، صدور اسناد مالکیت و واگذاری زمین به افراد واجدالشرایط در روستاها و نیز ارائه خدمات فنی و مهندسی به این عزیزان می‌باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه اجرای طرح‌های هادی، این بنیاد تاکنون فاز اول بهسازی ۱۰۰ روستا را با اعتباری بالغ بر۸۶ میلیارد تومان به انجام رسانده است، گفت: از این تعداد ۶۳ روستا به اتمام و به بهره برداری رسیده و ۳۷روستا در دست اقدام می‌باشد و فاز دوم بهسازی ۱۵ روستا نیز توسط این بنیاد انجام و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند با اشاره به اینکه در حوزه عمران روستایی در یکسال گذشته، اجرای آسفالت معابر و جدول‌گذاری و کانال سنگی فاز اول و یا دوم چهارده روستا انجام گرفته است، افزود: میزان تناژ آسفالت مصرفی در این پروژه ها بالغ بر ۸۳۰۰ تن بوده و سطح اجرایی آسفالت نیز بالغ بر۵۸۰۰۰ متر مربع بوده است. همچنین امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی این بنیاد در سال جاری عملیات خاکی و زیرسازی معابر ۲۲روستا را با مساحت زیرسازی شده بالغ بر ۱۶۳۰۰۰ متر مربع به اتمام رسانده است.

علیرضا نثاری با بیان اینکه میزان اعتبارات ملی و استانی بالغ بر ۱۷ میلیاردتومان در این حوزه هزینه گردیده، گفت: درحوزه نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی نیز  تاکنون ۲۱۲۴۰ متقاضی به منظور اخذ تسهیلات نوسازی به بانکهای عامل معرفی شده که تاکنون عملیات ساخت ۲۰۳۲۰ واحد به اتمام رسیده و پایان کار خود را دریافت نموده‌اند و درصد نوسازی مسکن روستایی شهرستان نهاوند به میزان ۸۰ درصد بوده که خوشبختانه در سطح کشور، استان و شهرستان حائز رتبه اول می‌باشد. لازم به توضیح است اعتبار پرداختی به متقاضیان در این حوزه از سال ۸۴ تاکنون بالغ بر پانصدو سی میلیارد تومان بوده و سهمیه سال جاری به تعداد۷۳۶ سهمیه با تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۵ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله با دوران مشارکت ساخت در دستور کار این بنیاد بوده که بالغ بر ۷۵ درصد به بانکهای عامل معرفی و۴۱۰ فقره انعقاد قرارداد صورت گرفته و عملیات ساخت آنها آغاز گردیده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار جذب شده طی یکسال گذشته بالغ بر۵۲ میلیاردتومان بوده، تصریح کرد: درصد نوسازی مسکن روستایی به میزان ۸۰ درصد بوده که خوشبختانه شهرستان حائز رتبه نخست استان و کشور می‌باشد و از محل کمک بلاعوض حساب صد حضرت امام نیز در یکسال گذشته مبلغ ۶میلیارد تومان به واحدهای نیمه تمام و مسکن محرومین پرداخت گردیده است.

نثاری اظهار داشت: در حوزه طرح نهضت ملی مسکن نیز بنیاد مسکن این شهرستان با کمک و مساعدت اداره راه و شهرسازی شهرستان و واگذاری زمین مورد نیاز به این منظور به این بنیاد، زمینه ثبت نام و تشکیل پرونده برای ۸۵۰۰ متقاضی واجد شرایط فراهم شده که در حال حاضر فاز اول  شامل سه نقطه از شهرک شهید حیدری به منظور تعیین تکلیف ۳۶۵ متقاضی در حال ساخت بوده و به طور میانگین دارای ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد.

وی در خاتمه افزود: این پروژه به صورت متقاضی محور بوده و برای هر واحد تحویلی سیصد میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود و مابقی اعتبار مورد نیاز به صورت مرحله‌ای و به فراخور پیشرفت فیزیکی پروژه توسط متقاضیان پرداخت می‌گردد. اعتبار پیش بینی شده این طرح بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان می‌باشد.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۹ شهریور ۱۴۰۱

:زمان ۰۱:۳۷

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ