صحبت ها و مطالبات نماینده مردم نهاوند از معاون فنی آب و خاک وزیر جهادکشاورزی

صحبت ها و مطالبات نماینده مردم نهاوند از معاون فنی آب و خاک وزیر جهادکشاورزی
| ۲۰ تیر ۱۳۹۷


صحبت های" حسن بهرام نیا" نماینده مردم نهاوند در مجلس در مراسم نشست کشاورزان با مهندس اکبری"معاون وزیر جهاد کشاورزی" در حوزه ی آب و خاک

این جلسه برای بررسی مشکلات کشاورزان و تولید کنندگان این عرصه برگزار شده، من از تمام کشاورزان عزیز که با عرق جبین و بازوان پرتوان وبا توجه به شرایط سختی که دارند، در راستای ارتقاء تولید داخلی و لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در اعتلای اقتصاد مقاومتی تلاش و کوشش می کنند،سپاسگزارم و دست تک تک این عزیزان را از صمیم قلب می بوسم. 

تا بحال سه معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی را برای بازدید و بررسی و حل مشکلات کشاورزی به شهرستان دعوت کردم که همه عزیزان با میل و رغبت فراوان اجابت نمودند. که بحمداله  حضور ایشان موجب خیر و برکت در حوزه ی مذکور بوده  است. و امیدواریم که سفر اخیر نیز دستاوردهای موثری برای شهرستان در پی داشته باشد. 

وزیر محترم جهادکشاورزی هم قول مساعد داده اند که شخصا به شهرستان نهاوند تشریف بیاورند. هرچند در واقع معاونین محترم  پر و بال وزراء  و عناصر اصلی اجرای فرامین وزیر محترم هستند. 

شهرستان نهاوند استعداد همه کارهای تولیدی، خدماتی، صنعتی، کشاورزی، تفریحی و گردشگری  را دارد. چون زیرساخت های لازم از جمله"زمین مناسب، آب، کوه، جنگل، معادن و..  "را در خود جای داده است.که همه موهبت های الهی هستند. 

برخی موقعیت ها و ظرفیت های بی بدیل در حوزه گردشگری که حتی در سطح ملی قابل توجه هستند. که البته  با لطف و عنایتی که استاندار محترم داشته اند و با نگاه مثبت فرماندار محترم و پیگیری های اینجانب و سایر مسئولین مرتبط، بحمداله کارهای خوبی در حوزه گردشگری شهرستان صورت پذیرفته است. از جمله اینکه برای ساماندهی سراب ها، امسال نزدیک به 3میلیارد تومان اعتبار گذاشته ایم. 

همچنین در حوزه گردشگری امروز با حضور معاون محترم استاندار در شهر گیان برخی دیگر از زیرساخت های لازم کلنگ زنی خواهد شد، بحث تامین روشنایی محور سراب گیان که انجام شد، بهسازی و احداث 17/5کیلومتر راه ارتباطی نهاوند به سراب گیان که با پیگیری اینجانب اعتبار آن جذب و به استان آمده است وان شاالله با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. 

علیرغم همه ظرفیت های بالا، از نظر آمایش سرزمین، استعداد بالقوه ای که در شهرستان نهاوند باید بالفعل شود"کشاورزی" است. این صنعت سبز با تکنولوژی نوین باید در راستای بهره وری و بهره برداری در زمینه های اشتغال زایی ، اقتصاد مقاومتی، ارتقاء تولید و بالا بردن سطح درامد کشاوزان با برنامه ریزی بلند مدت رو به حرکت باشد و با توزیع اعتبارات لازم در این زمینه،  امید را در کشاورزان و مردم شهرستان زنده نگه داریم، در واقع اهم درخواست ما از شما تقویت کشاورزی در شهرستان نهاوند می باشد .

یکی از کارهایی که در زمان حضور معاون قبلی وزیر محترم جهاد در نهاوند رقم خورد احداث کارخانه قند در شهرستان  بود. که این موضوع با همکاری استاندار محترم استان همدان با حضور اینجانب  در شورای برنامه ریزی استان طرح و علیرغم وجود درخواست برای احداث در یکی از شهرهای مجاور باهمت مسئولین استانی و شهرستانی  و سرمایه گذار بخش خصوصی محقق شد .

 ما در شهرستان 4000هکتار کشت چغندر داریم. کشاورزان زحمتکش و مظلوم  ما با مشکلات و مشقات فراوان محصول سالانه خود را برداشت می کنند. این عزیزان درحالی که چندماه  محصول آنهاکنار زمینهای کشاورزی  دپو و بعضا پلاسیده شده بود، باید با التماس دسترنج خود را به کارخانه های قند در سطح کشور( بروجرد،همدان، اصفهان و استان خراسان ) می فرستادند. و با همه این مشکلات، هنوز بخشی از پول خود که ماحصل رنج  وعرق جبین بوده را دریافت نکرده اند.

بخاطر همین مشکلات چغندرکاران و کشاورزان،  تصمیم به اقدام و احداث کارخانه قند در شهرستان گرفته شد که امروز به لطف خدا این امر در راستای تقویت و حمایت از کشاورزان در راستای بالا بردن سطح تولید و لبیک به فرامین رهبر ی معظم  انقلاب در جهت اقتصاد مقاومتی محقق شد.

احداث کارخانه قند در قالب شرکت تعاونی با همت و اراده چند نفر شرکاء  که برای اخذ مجوزهای لازم تلاش کردند و امروز قرار بود که مراسم کلنگ زنی هم داشته باشند که بنابه خواهش اینجانب به  لحاظ اینکه همه جوانب قانونی کار رعایت شده باشد به روز های آینده موکول شد .

منظور وهدف اصلی از دعوت معاون محترم وزیر جهادکشاورزی(همچنان که از پیش هم با ایشان هماهنگ شده بود) نشست با کشاورزان جهت بررسی و حل مشکلات شهرستان در حوزه ی آب وخاک بود که ایشان محبت کرده و دعوت ما را برای بازدید از این پروژه نیز قبول فرمودند.


من در مجلس حداقل 10 مورد تذکر به جهاد کشاورزی داشته ام که یکی از تذکرها در راستای اصلاح امور کشاورزی بوده که چرا باید کشاورز برود کود ، سموم ، بذر و تجهیزات را از بازار آزاد تهیه کند؟

در دوسال گذشته به ازای هر تن چغندر تحویلی کشاورز، 2کیلو قند و 20 کیلو تفاله  به کشاورزان تحویل می دادند که متاسفانه  امروز، علاوه بر تحویل ندادن موارد مذکور و ندادن هیچ امتیازی به کشاورز، هنوز بخشی از پول فروش چغندر و سایر محصولات  کشاورزان را نیز واریز نکرده اند.

نهاوند شهر سرابهاست با داشتن 13 سراب  که میزان خروجی آب این سرابها در هر ثانیه 20 متر مکعب می باشد و متاسفانه ما نتوانستیم تابحال ازاین موهبت الهی بی بدیل در راستای ارتقاء در آمد کشاورز و توسعه ی تولید در شهرستان استفاده کنیم .

متاسفانه در طول 4 دهه که می بایست  1039 کیلومتر کانال آب رسانی در شهرستان احداث می شده،  تا بحال فقط 200 کیلومتر آن عملی شده که اینجانب اطلاع دارم در استان های کم آب همجوار ،بیشتر از شهرستان نهاوند (علیرغم پتانسیل داشتن این همه سراب و آب) کانال کشی شده است که جای تاسف دارد.

بنده در روز حضور وزیر محترم جهادکشاورزی  در مجلس، شرح حال نهاوند مظلوم را خدمت ایشان بیان کردم ، و از ایشان خواستم حداقل 20 کیلومتر از ادامه کانال کشی شهرستان را عملی کنند و ایشان هم قول مساعدعملی شدن را به اینجانب دادند که در این جلسه از معاون محترم وزیر انتظار داریم این 20 کیلومتر را افزایش داده و کام مردم را شیرین کنند. زیرا مردم شهرستان نهاوند مردمانی متدین در راستای اهداف جمهوری اسلامی ایران و کسانی هستند که همیشه مدافع کشور ایران و آرمانهای رهبری  وانقلاب بوده اند چه در جنگ تحمیلی که جنگ را اداره کردند چه الان با  تقدیم بیشترین شهید.

مردم ما امروز از نظام و انقلاب گلایه ندارند. بعضا از سوء مدیریتها و تبعیض ها گلایه دارند.

برگزاری این جلسات و قرار گرفتن در این فضا باعث مضاعف شدن انگیزه سرمایه گذاران برای بهره برداری از ظرفیت های بالقوه شهرستان در همه زمینه هاست، نفس این عمل عالی و ستودنیست و قطعا مسئولین استانی و شهرستانی کمک خواهند داد که ان شاالله هر چه زودتر عملیات اجرایی کارخانه قند نهاوند شروع شود. 

و در خواست نهایی در خصوص تعیین قیمت تضمینی خرید محصول گندم و کلزا و تسریع در پرداخت حقوق و دسترنج کشاورزان که انتظار داریم در این زمینه هم توجه ویژه ای به شهرستان شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۲۰ تیر ۱۳۹۷

:زمان ۰۹:۵۶

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ