از پیشگامی نهاوند تا پیشرو بودن

از پیشگامی نهاوند تا پیشرو بودن
| ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

در میان اخبار انتصاب و جابه‌جایی مدیران شهرستان که در فضای مجازی خیلی داغ شده است؛ می‌توان مهمترین اتفاق هفته گذشته را دستور فرماندار شهرستان نهاوند برای استقرار واحدی به نام «میز خدمت» در ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی، بخشداری‌ها و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، دانست.


اپیزود اول: دستور

موضوعی به نام میز خدمت از اواسط سال 92 جسته و گریخته مطرح شده و پس از تصویب‌نامه شورای عالی اداری با عنوان «حقوق شهروندی در نظام اداری» شکل جدی‌تری به خود گرفت، اما اصلی‌ترین دستور را رئیس جمهوری در ابتدای خرداد صادر نموده و طی آن کلیه دستگاه‌های اجرایی را موظف نمود که از ابتدای تیر 97 ایجاد میز خدمت را عملیاتی کنند، بند چهارم این بخشنامه متذکر می‌شود: پرونده مدیران واحدهای عملیاتی دستگاه‌های اجرایی و کارکنانی که قصور نمایند با رعایت قوانین و مقررات مربوطه در هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری قابل رسیدگی است.


اپیزود دوم: هدف

هدف اصلی از استقرار میز خدمت آن گونه که از بخشنامه رئیس جمهور و دستور العمل رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برداشت می‌شود: ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقا رضایت‌مندی آنان از عملکرد دستگاه‌های اجرایی است. از این رو به نظر می‌رسد این اقدام نویدبخش اتفاقات خوبی برای مردم شهرستان نهاوند باشد.


اپیزود سوم: پیشگامی نهاوند

با وجود آنکه چند روزی تا زمان تعیین شده، باقی مانده است، میز خدمت فرمانداری شهرستان نهاوند که علاوه بر اقدامات درون سازمانی، به عنوان نهاد حاکمیتی، نظارت بر دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان و عملکرد میز خدمت آنها را نیز برعهده دارد، روز دوشنبه 28 خرداد ماه، افتتاح و آغاز به کار کرد و در جلسه شورای اداری شهرستان نیز مهندس مهدی جلال‌وند به عنوان مسئول این میز معارفه و حکم خود را تحویل گرفت.


اپیزود چهارم: تحول اداری

استقرار میز خدمت به منظور جلوگیری از تضعیع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی، پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیر اصولی و مفسده‌آمیز با کارکنان دولت و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد، کلید خورده و بخشنامه رئیس‌جمهور بالاترین مقام دستگاه اجرایی را مسئول اجرای دقیق آن دانسته است. این اقدام را می‌توان گامی مثبت در راستای تحول اداری دانست که در صحبت‌های مراد ناصری، فرماندار شهرستان نهاوند در خصوص الزام سایر دستگاه‌ها به استقرار میز خدمت، نیز این نوید به چشم می‌خورد. از آنجا مسئول میز خدمت نماینده تام‌الاختیار بالاترین مقام دستگاه اجرایی دانسته شده، بخش زیادی از مراجعات مکرر مردم به دستگاه‌های اجرایی با این برنامه کاسته شده و ارباب رجوع با یک بار مراجعه، زمان دریافت خدمات مورد نیاز خود، مدارک ضروری و شماره پیگیری جهت اقدامات بعدی را دریافت خواهد نمود.


اپیزود آخر: آغاز راه

برنامه جدید دولت در راستای خدمت‌رسانی به مردم در کل کشور در حال انجام است و شهرستان نهاوند در این خصوص از پیشگامان به شمار می‌رود، اما این تازه آغاز راه است، راهی که با برنامه‌ریزی و اجرای دقیق آن شهرستان نهاوند نه تنها پیشگام که می‌تواند پیشرو و حتی نمونه‌ای عالی از اجرای این طرح در کل کشور باشد. مخلص شما/سردبیر 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

:زمان ۱۱:۳۳

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ